torsdag 17 november 2011

En egendomlig diskussion..!!

Kroksmark efterlyser kritik av c-uppsatsen från Modellskolan. Den har han redan fått.
Den 13 oktober skrev jag följande recension på min blogg Tomas Kroksmarks blogg:
http://torestad.blogspot.com/2011/10/nar-larare-ska-forska.html
Nästan genast svarade Kroksmark med följande spontana mail till mig:

”Tomas Kroksmark Tomas.Kroksmark@hlk.hj.se
”15 okt
Tack Bertil, för en utomordentlig recension! Jag håller med dig på alla punkter utom en. Ingen annan uppstats/artikel är prövad för DT så vi vet nog inte än om detta är den bästa.
Tack igen! Ett riktigt gott initiativ!
Tomas”

Nu har vi fått en diskussion om denna c-uppsats och om en artikel som handlar om hela Modellskolans lärandeidé, skriven av två högskoleanställda som tillbringat 40 timmar på Ribbaskolan.
Den artikeln beskriver utvecklingen den första tiden på Modellskolan. Den har jag kritiserat. Ingen av mina kritiska inlägg vill Kroksmark nu diskutera.
Jag hoppas inbjudan till Ribbaskolan står kvar.Jag kommer till Gränna och diskuterar då gärna med alla som vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar